Як це краще зробити? Які формати нестандартних уроків стануть для учнів цікавими та пізнавальними? Ми підготували для вас добірку ідей нетипових занять, які зручно впроваджувати як очно, так і на дистанційці.
1. Вікторина. Проводиться на етапі перевірки практичних і теоретичних знань школярів. Вікторини можуть бути як класичними (запитання-відповідь), так і розроблені за аналогом популярних телевізійних змагань «Найрозумніший», «Що? Де? Коли?», «Брейнринг» або «Хто хоче стати мільйонером (для учнів – «відмінником»)?»
Кількість запитань у вікторині потрібно визначити заздалегідь. Залежно від рівня підготовленості класу, вони можуть бути як прості, так і складні. Якщо вони прості, то оцінка не ставиться, але потрібно подякувати дітям за активну участь.
Урок «Що? Де? Коли?»
Учні об'єднуються у три команди, кожній із яких учитель дає домашні завдання за темою уроку. Гра складається з шести етапів.
- Вступне слово вчителя.
- Розминка – повторення всіх ключових запитань теми.
- Учитель інформує учнів про час на обдумування запитання і кількість балів за правильну відповідь.
- Гра «Що? Де? Коли?».
- Підбиття підсумків.
2. Урок-КВК. Проводиться у формі змагань між командами. Етапами уроку є завдання для команд: розминка (форму роботи обирає вчитель), практичні завдання та змагання між капітанами.
Кожна команда на початку уроку обирає назву (бажано за темою уроку) і капітана команди. Також у клас чи до відеоконференції варто запросити журі (кілька педагогів чи адміністрація школи), які оцінюють кожен етап уроку.
Запитання і завдання за змістом мають пізнавальний, навчальний та проблемний характер, а за формою можуть бути цікавими, жартівливими чи ігровими.
Приклад уроку-КВК:
- Привітання команд (домашнє завдання).
- Розминка. Команди задають одна одній запитання.
- Члени кожної з команд виконують біля дошки по 3-4 завдання.
- Завдання капітанам команд (на картках).
- Підбиття підсумків.
3. Урок-казка. Такий нетрадиційний урок доречно проводити на етапі узагальнення вивченого матеріалу. За основу можна взяти казки будь-яких письменників. Як і в казках, на такому занятті мають бути позитивні та негативні герої. Обов'язково має бути розв'язка: проблемне питання, незвичайна ситуація чи загадка.
Наступний етап – кульмінація, розвиток сюжету, де обов'язково є боротьба добра і зла, незвичайні нові відомості про героїв казки, суперечки, подолання труднощів тощо. Під час цього етапу діти відповідають на запитання вчителя, що стосуються вивченого матеріалу.
Закінчується урок-казка розв'язкою: перемогою добра над злом чи знання над незнанням. Далі учні підбивають підсумки, а вчитель оцінює роботу на уроці.
- Я вважаю, що…
- Я (не)погоджуюсь з думкою…, оскільки…
- На мою думку,...
- Я не повністю погоджуюсь із думкою…, бо...
5. Урок-подорож. Урок проводиться у формі уявної подорожі. Етапами такого заняття є зупинки на шляху проходження. Екскурсоводом (інструктором) може бути вчитель, або заздалегідь підготовлений учень. Учням пропонується маршрутний лист із завданнями за темою уроку, потім діти обирають уявний транспорт, обладнання, одяг – усе, що необхідно для подорожі.
6. Урок-зустріч. На урок такого типу запрошується письменник, учений, ветеран, мандрівник, лікар чи інші фахівці. Вибір гостя залежить від того, яку тему вивчають учні та з якої навчальної дисципліни. Учні напередодні зустрічі з гостем мають підготувати запитання, які їх цікавлять найбільше.
7. Урок-конференція. Такий тип уроку найбільш затребуваний у старших класах. Дітям заздалегідь повідомляється тема конференції, клас об'єднується у групи, кожна з яких отримує тему для підготовки доповіді з мультимедійною презентацією для наочності.
Дякую Вам
ВідповістиВидалити