Навіщо економіка у школі? Якщо для теорії, то вона непотрібна. Якщо для практичного розуміння підлітками процесів у державі, тоді такий предмет — просто must have. Вже цього вересня українські вчителі випробують інноваційний підручник з економіки для 8–9-х класів. Він був адаптований Bendukidze Free Market Center для українських шкіл на основі литовського підручника «Economics in 31 hours». Співавторка підручника економістка Надія Майбогіна розповідає, як подавати економіку в школі цікаво та інновативно.
Україна стоїть перед такими викликами, що не можна гаяти час на економічну теорію. Діти, яким сьогодні 16–17 років, завтра будуть голосувати. Вони вже сьогодні мають знати відповіді на питання, що таке ринок землі, що таке співпраця держави з МВФ. Ми як вчителі відповідальні за те, щоб діти розуміли ті процеси, що відбуваються зараз в країні. Готуючись до уроку, стою перед вибором: чи розповідати їм про графік попиту і пропозиції, який їм навряд чи знадобитися в житті, чи розповісти про нагальне, що обговорюють батьки і що діється в державі. Я обираю останнє, бо відповідаю не за їхню оцінку, а за те, хто завтра прийде до влади.
Коли думала, як подавати економічні знання в школі, побудувала для себе піраміду соціальних ролей у житті: ким би не були наші діти в майбутньому, вони всі вже є і будуть залишатися споживачами. Кожен учень є громадянином і за кілька років матиме право голосу. Тож, економіка в школі має бути щепленням від популізму. Кожен учень у дорослому житті буде управлінцем — керуватиме процесами чи людьми, отже важливо дати розуміння основ управління. Деякі з учнів стануть бізнесменами. Менший відсоток з них стануть економістами, і дуже мало учнів стануть науковцями. На жаль, наявні підручники з економіки побудовані так, наче всі учні стануть науковцями-економістами.
Немає коментарів:
Дописати коментар