Австралія – один зі світових лідерів за середнім доходом на душу населення. В 2013 році в гірничодобувній компанії Rio Tinto працювали близько 400 машиністів, деякі з них заробляли близько 200 000 доларів на рік.
На цю мить проект з роботизації вже набрав обертів: залізниця – ідеальна платформа, а австралійські доходи обіцяють колосальну економію.
Один з робопотягів Rio Tinto почав тестові поїздки ще в липні 2018 року. Тепер компанія повністю роботизувала свої залізничні перевезення в окремому регіоні на північному заході континенту.
Масштаби вражають. Кожен з потягів – найбільший автономний механізм у світі, при цьому автоматизованими шляхами курсують близько 200 локомотивів. Як пише Sydney Morning Herald, передова система коштувала близько 1,3 млрд доларів, а її створення тривало протягом майже 10 років.
Rio Tinto роботизувала мережу залізничних шляхів протяжністю близько 1 700 км. Вони з’єднують 16 шахт в регіоні з вантажним терміналом порту. Машиністи-люди керують потягами лише на одній ділянці – найкоротшій лінії Robe River. За рештою потягів слідкують оператори з інформаційного центру в Перті – з відстані близько 13 000 км.
«Було дуже непросто автоматизувати мережу залізниць такої протяжності і масштабу у віддаленому регіоні, але перші результати вказують на істотний потенціал зростання виробництва, збільшення гнучкості системи і усунення вузьких місць», – говорить керівник відділу транспортних операцій Rio Tinto Іван Велла.
Середня дистанція поїздки робопотяга – 800 км в обидві боки, середня тривалість подорожі – 40 годин. Rio Tinto також планує автоматизувати й інші транспортні потоки, наприклад, робофури та автономні бурильні установки.
Професор Університету Західної Австралії Аллан Тренч прогнозує, що саме видобування руди буде автоматизовано раніше за все – завдяки тому, що завантажують її зазвичай з відкритих кар’єрів і в великих обсягах, що обіцяє істотну економію. Золотовидобування з його схожими на кролячі нори шахтами роботизувати значно складніше, каже науковець.
В Rio Tinto запевняють, що масових звільнень не було – довготривалий план надав можливість допрацювати до пенсії або перевестися на інше місце роботи всім машиністам. Цифри економії Велла не називає.
Немає коментарів:
Дописати коментар